با سلام و احترام خدمت کلیه عزیزانی که در حال حاضر دارند این تاپیک رو مطالعه می کنند. همانطور که می بینید موضوع این تاپیک در خصوص عبارات باقاعده می باشد. بنده مدتهاست که کتابی رو در این خصوص نوشته بودم و فقط یک فصل اون مونده بود و به خاطر برخی مشکلات نمی تونستم و وقت نمی کردم اون فصل رو به انتها برسونم. خدا قسمت کرد و بالاخره کتاب رو تموم کردم.
کتاب حاضر، که به صورت الکترونیکی است، سعی در شناخت یکی از زبانهای مهم و پرکاربرد امروز دنیا به نام عبارات باقاعده (Regular Expressions
) دارد. عبارات باقاعده خود به تنهایی امکان تولید نرم افزار و برنامه های کاربردی را ندارند بلکه ابزاری هستند در اختیار سایر زبان های برنامه ساز مانند C#‎‎‎‎‎‎‎، VB،PHPو . . . . از دستورات و امکانات این زبان در تولید کامپایلرها، صفحات وب هوشمند و دقیق و برنامه های کاربردی مختلف در جهت تجزیه و تحلیل متون و رشته ها و جایگزینی آنها با سایر متون یا رشته ها استفاده می شود.
این کتاب بیشتر بر استفاده از این زبان جهت تجزیه و تحلیل رشته ها و متون در برنامه های کاربردی و کتابخانه های .NET Freamwork تولید شرکت مایکروسافت تاکید دارد. هر چند با مطالعه این کتاب شما خواهید توانست حتی در صفحات وب و سایر برنامه ها از ساختارهای تعریف شده برای عبارات باقاعده بهره برده و به اهداف خود برسید.
ادامه مطلب...