سفارش تبلیغ
صبا ویژن

من مطلب زیر رو توی (( یادداشتهای یک برنامه نویس delphiassistant)) مدیر کل سایت برنامه نویس خوندم. به نظرم جالب اومد. دیدم بد نیست شما هم بخونید:

توی کشوری،یه پادشاهی زندگی میکرد که خیلی مغرور ولی عاقل بود. یه روز برای پادشاه یه انگشتر به عنوان هدیه آوردند ولی رو نگین انگشتر چیزی ننوشته بود و خیلی ساده بود. شاه پرسید این چرا این قدر ساده است ؟ و چرا چیزی روی آن نوشته نشده است؟
فردی که آن انگشتر را آوره بود گفت: من این را آورده ام تا شما هر آنچه که میخواهید روی آن بنویسید.

شاه به فکر فرو رفت که چه چیزی بنویسد که لایق شاه باشد. و چه جمله ای به او پند میدهد؟ همه وزیران را صدا زد و گفت:

ادامه مطلب...

نظر() از هر دری سخنی ،

  

در این مقاله می خواهم یکی از ساختارهای پیچده و بحث انگیز با عنوان تعریف گروه موازنه با استفاده از عبارت باقاعده را با ذکر مثالی برای شما تشریح کنم. سینتکس اصلی گروه موازنه به صورت:
(?<name1-naem2>subexpression) است. این ساختار تطبیق قبلی که به وسیله گروه name2 تعیین شده است را حذف می کند و در گروه name1 فاصله (interval) میان آنچه که گروه name2 تطبیق داده تا آنچه که گروه جاری (Balancing group) تطبیق داده است، ذخیره می کند. اگر در گروه name2 مقداری وجود نداشته باشد، عمل تطبیق عقبگرد خواهد کرد.( backtrack - قابلیت یک سیستم خبره در آزمایش راه حل های مختلف جهت یافتن یک پاسخ. راه حل های مختلف را می توان همچون شاخه های یک درخت تصور کرد. در این روش، برنامه مسیر یک شاخه را دنبال می کند و چنانچه بدون یافتن پاسخ به انتهای آن برد، به عقب بازگشته و شاخه دیگری را آزمایش می کند.) چون با حذفِ آخرین تطبیق انجام شده به وسیله name2، تطبیق قبلی که به وسیله name2 انجام گرفته شده است، نمایان می شود، این ساختار موجب می شود، پشته حاصل از capture های گروه name2 همانند یک شمارشگر (counter) عمل کند و از این شمارشگر می توان جهت ردیابی (Keep track of- دنبال کردن یک مسیر - در مدیریت داده ها به دنبال کردن جریان اطلاعات از طریق یک سیستم دستی یا خودکار گفته می شود.) ساختارهای تودرتو؛ مانند پرانتزها استفاده کرد (ساختارهای تودرتو یا nest- گنجاندن یک ساختار در یک ساختار دیگر. به عنوان مثال یک بانک اطلاعاتی ممکن است یک جدول تودرتو (جدولی در جدول دیگر)، یک برنامه ممکن است یک رویه تودرتو(رویه ای که در یک رویه دیگر تعریف شده باشد) و یک ساختار داده ای نیز ممکن یک رکورد تودرتو (رکوردی که حاوی فیلدی است که خود یک رکورد است) داشته باشد. در اینجا منظور ساختارهای تودرتو ایجاد شده به وسیله پرانتزها یا انواع براکتها می باشد.). در این ساختار، name1 اختیاری است؛ و می توان الگوی فوق را به شکل(?<-name2>subexp) نوشت. شما می توانید از single quote ها به جای angle brackets استفاده کنید. برای درک بهتر عملکرد این ساختار به مثالی که در همین قسمت ارائه شده توجه کنید:
ادامه مطلب...

اولین دیدگاه را شما بگذارید ‍Regular Expressions ،

  

وقتی به وبلاگم سر می زنم می بینم که خیلی خشک و بی روحه، و با اینکه خودم خیلی به موسیقی و شعر علاقه دارم دیدم خالی از لطفه که نخواهم توی وبلاگم مطالبی رو در این خصوص نذارم. از کلیه عزیزان معذرت خواهی می کنم که وبلاگم دیگه قاط زد.
یادش به خیر دی ماه سال گذشته (الان سال 1388) یک دوره آموزشی یک هفته ای چالوس بودم. خوب خیلی خوش گذشت. البته خیلی کمشه!. در اونجا یکی از همکارانم یک کلیپ از محسن نامجو به من داد، با عنوان ترنج. این آهنگ خیلی من رو گرفت و بعد از اون بود که تصمیم گرفتم تمام آلبومهای نامجو رو جمع کنم. اما هیچکدام از آهنگهای دیگه اش روی من تاثیری که ترنج داشت، نداشتند. از قضا روزی به یکی از دوستانم گفتم اگر آهنگی از نامجو پیدا کردی برام بیار. یه شب به من گفت که فلشت رو بده یکی از دوستانم یک آلبوم کامل از نامجو داره. رفت و اورد. بگذریم که ناخواسته زدم کل آهنگهای نامجو پاک شد. اما دیدم توی فلشم یک پوشه اضافه شده با عنوان:"پنجاه و سه ترانه عاشقانه". بعد از جستجو در اینترنت متوجه شدم که شعرهای آقای شمس لنگرودی است. خیلی خوشم اومد و تحقیق در مورد ایشان انجام دادم.جالب بدونید که این 53 ترانه رو خودشون دکلمه کرده اند و موسیقی اون نیز ساخته آقای محمد فرمانیان است.

محمد شمس لنگرودی
(زاده 26 آبان 1329) شاعر معاصر ایرانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران است. او فرزند آیت الله جعفر شمس لنگرودی است که مدت 25 سال امامت جمعه لنگرود را بر عهده داشت. وی استاد دانشگاه بوده و تاریخ هنر درس می‌دهد، و به همراه حافظ موسوی و شهاب مقربین مدیر انتشارات آهنگ دیگر می‌باشد. وبلاگ اخصاصی آقای شمس لنگرودی.
خوب شعر رو اوردم رو کاغذ(البته کاغذ برنامه نویسها یا وبلاگ نویسها میدونید چیه که؟)
شاید شما هم بخواهید قسمتهایی یا تمامی مجموعه "پنجاه و سه ترانه عاشقانه" را بخوانید. این پنجاه و سه ترانه عاشقانه را تقدیم می کنم به تمام کسانی که در دوستشون دارم. راستی اگر دیدید پاراگراف بندی اون دقیق نیست یا غلط املایی داره به بزرگی خودتون من رو ببخشید. راستی نظر یادتون نره خواهشاً.

شمس لنگرودی

بر نمی گردند شعرها
به خانه نمی روند
            تا برگردی و دست تکان دهی

روبانهای سفید را در کف شعرها ببین
            که چگونه در باران می لرزند
روبانهای سفید پیچیده بر گل سرخهای بی تاب را ببین

بر نمی گردند شعرها، پراکنده نمی شوند
به انتظار تو در بارانی ایستاده اند
و به لبخندی، به تکان دستی دلخوشند
ادامه مطلب...

نظر() از هر دری سخنی ،

  

مشخصات مدیر وبلاگ

محمد محمدی پیروز [33]

دل نوشته ها و تجربه های یک برنامه نویس
ویرایش

لوگوی دوستان



ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ